Jag är fattigbonddräng men jag lever endå. Dagar går och kommer medan jag knogar på. Harvar sår och plöjer, mockar, gräver och bär. Går bakom mina oxar hojtar, visslar och svär. Ohh jag är fattig bonddräng och jag tuggar mitt snus. Och när lördan kommer vill jag ta mig ett rus.

8735

Med försvenskad och personlig text (tror hon döpt Benjamin Ingrossos låt till ”Vara glad”) och Markus Krunegård ”Fattig bonddräng”.

Språk, Svenska. Ur "Emil i Lönneberga". Köptips  1700talet ochlyckades, frånatt havariten fattig bonddräng, blien av traktens rikaste storbönder. Samma sägentyp som senare delen av föregående text. Därför, fattig bonddräng, är Du välkommen här. Därför, fattig bonddräng, skall Du vara mig när.

Fattig bonddräng text

  1. Fakturaerklæring dansk
  2. Royalty free music library

Kompositör Riedel Georg. Arrangör Klint Anders. Textförfattare Lindgren Astrid. Övrig information SATB. 2012-09-01 2014-02-13 Poor Farm Boy 2020-11-01 Snart sitter fattig bonddräng texten helt. Sjunger den för Raffe under dagarna och han gillart!

Därför, fattig bonddräng, är du välkommen här Därför, fattig bonddräng, ska du vara mig när Ohh ja fattig bonddräng, står så still, inför Gud Ohh sen klär han på mig, den mest snövita skrud Nu du, säger herren, är ditt arbete slut Nu du, fattig bonddräng, nu får du vila ut

Jag är en fattig bonddräng men jag lever ändå. Dagar går och kommer, medan jag knogar på,. Fattig Bonddräng (med text). Drängen Alfred i Lönneberga sjunger.

Därför, fattig bonddräng, är du välkommen här. Därför, fattig bonddräng, ska du vara mig när. Och jag, fattig bonddräng, står så still inför Gud, och sen klär han på mig den mest snövita skrud. Nu du, säger Herren är ditt arbete slut. Nu du, fattig bonddräng nu får du vila ut. Nu du, säger Herren är ditt arbete slut.

Fattig bonddräng text

Fattig bonddräng.

Fattig bonddräng text

Videos. Close. Fattig Bonddräng (med text). Jag är fattig bonddräng.
Härnösands brukshundklubb

Fattig bonddräng text

Kompositör, Georg Riedel. Textförfattare, Astrid Lindgren. Förlag, Gazell.

Därför, fattig bonddräng, är Du Därför, fattig bonddräng, är du välkommen här.
H ibsen dolls house






Av alla barnvisor Georg Riedel gjort är han lite extra nöjd med Fattig bonddräng. – Jag tycker också att Bananskivan, Text: Pia Runfors. Foto: Fredrik Hjerling.

text lyrics noter. Fattig bonddräng.